Педагогічний досвід – це сукупність знань,
умінь навичок, набутих педагогом у
процесі практичної начально–виховної роботи. Його можна визначити як
багатогранне явище, що має зовнішні (тематика, певні автори, характеристика,
обсяг тощо) і внутрішня (творчий внесок самого педагога у практичне втілення
досвіду, рівень педагогічних знань, умінь і навичок, педагогічної свідомості,
які зумовлюють способи впливу на учнів) аспекти.
Досвід без практики неможливий. Лише педагогічна
практика як специфічна діяльність, у процесі якої педагог взаємодіє з
унікальним суб’єктом – учнем – і опосередковано впливає на формування його
особистості, удосконалюючи (а іноді - змінюючи) власні способи впливу (методи і
форми педагогічної діяльності), дає можливість реалізувати задумане.
Педагогічна практика – це нескінчений динамічний процес, який триває стільки,
скільки працює педагог. На певному етапі можна виділити окремі ознаки
досвіду – типові методи, форми і способи педагогічної діяльності, до яких
вдається викладач чи майстер виробничого навчання регулярно і стабільно. Це
власний набутий педагогічний досвід, який можна узагальнювати й описувати.
Залежно від тематичного обсягу, досвід поділяють
на комплексний і локальний. Комплексний охоплює різні питання
навчально – виховного процесу, втілення досягнень педагогіки і психології.
Локальний досвід
відбиває одне або кілька взаємопов’язаних питань і найчастіше стосується певної
проблеми.
Виявлення досвіду – справа непроста. Знаходити крихти
нового, передового, неординарного, справді творчого в масі усталеного,
повсякденного набагато важче, ніж виявити недоліки й упущення, які зазвичай
лежать на поверхні. До того ж перспективне, новаторське через свою
неординарність далеко не одразу оцінюється відповідно до його значення для
подальшого розвитку педагогічної науки і практики.
- Про порядок вивчення, узагальнення,поширення та практичного впровадження позитивного досвіду і педагогічних інновацій у системі ПТО (методичні рекомендації)
- Методика вивчення та узагальнення педагогічного досвіду
- Проблема вивчення, узагальнення та впровадження досвіду
- Інформаційна картка
.
Немає коментарів:
Дописати коментар